preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb

 > Naslovnica
Vijesti

Hrvatski osnovnoškolci sve bolji u postignućima iz matematike i prirodoslovlja

Autor: Mario Keča, 23. 12. 2020.

Učenici naše škole postigli su sjajne rezultate u postignućima u matematici i prirodoslovlju, uz napomenu da ispitna pitanja nisu bila prilagođena našem obrazovnom sustavu, što naše rezultate čini još boljima!

 

Današnjom objavom rezultata postignuća učenika iz matematike i prirodoslovlja zaokružen je sedmi ciklus ispitivanja znanja Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA – International Association for the Evaluation of Educational Achievement), koje se provodi svake četiri godine. U TIMSS 2019. istraživanju sudjelovalo je 3.785 učenika četvrtih razreda i njihovih roditelja, 263 učitelja i 153 ravnatelja osnovnih škola diljem Hrvatske, a njegov posljednji ciklus obilježio je postupni prelazak načina provedbe u e-okruženje.

Hrvatski su učenici ostvarili iznadprosječne rezultate u oba područja – matematici (509 bodova) i prirodoslovlju (524 boda), a kroz tri ciklusa provedbe ovoga istraživanja u Hrvatskoj zabilježen je trend poboljšanja postignutih rezultata u gotovo svim sadržajnim domenama matematike i prirodoslovlja. Izrazito veliki udio učenika RH dostiže osnovnu razinu iz matematike (95 %) i prirodoslovlja (98 %), odnosno postiže rezultate koji su iznad prosjeka rezultata svih zemalja sudionica TIMSS-a. Srednju razinu iz matematike dostiže 70 % hrvatskih učenika, dok je taj postotak iz prirodoslovlja nešto veći i iznosi 80 %. Na višoj se razini nalazi 28 % učenika iz matematike i 34 % učenika iz prirodoslovlja, dok u Hrvatskoj naprednu razinu iz matematike i prirodoslovlja dostiže samo 4 % učenika. Razlike među spolovima ne postoje kad je riječ o postignućima iz prirodoslovlja, dok je razlika od oko 10 bodova u korist dječaka ostala konstantna kad je riječ o postignućima iz matematike.

U Republici Hrvatskoj istraživanje je provedeno od 18. ožujka do 18. travnja 2019. godine.

Zahvaljujemo svim osnovnim školama na odličnoj suradnji tijekom procesa pripreme i provedbe međunarodnoga istraživanja TIMSS 2019.

Čestitamo učenicima četvrtih razreda koji su sudjelovali u ispitivanju na odgovornome i savjesnome ispunjavanju ispitnih knjižica i upitnika.

Hvala svim roditeljima i skrbnicima koji su prepoznali značaj i svrhu ovog međunarodnog istraživanja te su pristali na sudjelovanje njihove djece/štićenika u istraživanju TIMSS 2019. i time omogućili unapređenje hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava.

Zahvaljujemo svim ravnateljicama i ravnateljima kao i svim ispitnim koordinatoricama i koordinatorima na ogromnom trudu, radu i profesionalnosti koju ste uložili pri provedbi ovog međunarodnog istraživanja.
Vaš odaziv i suradnja ključni su nam u provedbi istraživanja koja čine temelj donošenja budućih odluka u odgojno-obrazovnom sustavu.

Ostvarena postignuća učenika temelje se na sveobuhvatnom okviru istraživanja TIMSS koja pokrivaju široki raspon matematičkih i prirodoslovnih sadržaja te kognitivnih vještina, koja objektivno i standardizirano mjere stečena znanja.

            Međunarodna postignuća u matematici

                              ČETVRTI RAZRED

Hong Kong PUR 602 • Republika Koreja 600 • Kineski Taipei 599 • Japan 593

Singapur 625

Ruska Federacija 567 • Sjeverna Irska 566 • Engleska 556 • Irska 548

Latvija 546 • Norveška (5) 543 • Litva 542 • Austrija 539 • Nizozemska 538

Sjedinjene Američke Države 535 • Češka 533 • Belgija (fl.) 532

Cipar 532 • Finska 532 • Portugal 525 • Danska 525 • Mađarska 523

Turska (5) 523 • Švedska 521 • Njemačka 521 • Poljska 520 • Australija 516

Azerbajdžan 515 • Bugarska 515 • Italija 515 • Kazahstan 512 • Kanada 512 Slovačka 510 • Hrvatska 509 • Malta 509 • Srbija 508 • Španjolska 502

Armenija 498 • Albanija 494 • Novi Zeland 487 • Francuska 485 • Gruzija 482 Ujedinjeni Arapski Emirati 481 • Bahrein 480 • Sjeverna Makedonija 472

Crna Gora 453 • Bosna i Hercegovina 452 • Katar 449 • Kosovo 444

Islamska Republika Iran 443 • Čile 441 • Oman 431 • Saudijska

Arabija 398

Maroko 383 • Kuvajt 383 • Južna Afrika (5) 374 • Pakistan 328 • Filipini 297

                Međunarodna postignuća u prirodoslovlju

PRIRODOSLOVLJE ČETVRTI RAZRED

Singapur 595 • Republika Koreja 588

Ruska Federacija 567 • Japan 562Kineski Taipei 558 • Finska 555 • Latvija 542 • Norveška (5) 539

Sjedinjene Američke Države 539 • Litva 538 • Švedska 537 • Engleska 537

Češka 534 • Australija 533 • Hong Kong PUR 531 • Poljska 531

Mađarska 529 • Irska 528 • Turska (5) 526 • Hrvatska 524 • Kanada 523

Danska 522 • Austrija 522 • Bugarska 521 • Slovačka 521

Sjeverna Irska 518 • Nizozemska 518 • Njemačka 518 • Srbija 517

Cipar 511 • Španjolska 511 • Italija 510 • Portugal 504 • Novi Zeland 503 Belgija (fl.) 501 • Malta 496 • Kazahstan 494 • Bahrein 493

Albanija 489 • Francuska 488 • Ujedinjeni Arapski Emirati 473 • Čile 469 Armenija 466 • Bosna i Hercegovina 459 • Gruzija 454 • Crna Gora 453 • Katar 449 Islamska Republika Iran 441 • Oman 435 • Azerbajdžan 427 • Sjeverna Makedonia 426

Kosovo 413 • Saudijska Arabija 402 • Kuvajt 392 • Maroko 374

Južna Afrika (5) 324 • Pakistan 290 • Filipini 249




CMS za škole logo
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb / Mlinarska 35, HR-10000 Zagreb / os-ksdjalskog-zg.skole.hr / skola@os-ksdjalskog-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju